2016. április 7., csütörtök

Álom az egyházszakadásról

Valamikor 1996-1997 körül, amikor a mi egyházmegyénk helyi zsinata folyt és én imádkoztam az egyházunk szinodális folyamatáért, volt egy felejthetetlen álmom. Álmomban egy gyönyörű zöld réten találtam magamat. Az ég teljesen tiszta volt és gyönyörűen kék. Egy üres, csupasz, fehér fürdőkádban álltam és a fürdőkád mellett egy fehérköpenyes egészségűgyi aszisztesnõ. Felnéztem a kék égre, hogy gyönyörködjem benne. Amint az eget szemléltem, egyszer csak  megláttam egy nagy kék léghajót, amely egy árnyalattal volt sötétebb az égnél. A léghajó igen nagy volt és hosszúkás alakú, akár egy zeppelin...

A léghajó méltóságteljesen, hangtalanul és alig észlelhetõen síklott az égen. Amint nézegettem a léghajót, egyszer csak azt vettem észre, hogy a közepe táján van valamiféle csapszeges csatlakozója, amely összeköti a léghajó két részét. Amint a csapszeget figyeltem, az elkezdett izegni-mozogni, majd egyszer csak kiesett és a léghajó kettévált. Láttam, amint a léghajó lassan kettéválik és a két része elkezd távolodni egymástól.

A léghajó baloldali része elkezdett síklani az ég határa felé és amikor elérte, akkor mintegy átsíklott az "ég függönyén". Amikor hatolt át az ég függönyén, a távózó hajórész elváltozott fomájában és színében. A körvonalai sziporkázva villantak fel, mintha csillagok sziporkáztak volna rajta. A körvonala határozottan egy cethal alakú lett. Amikor ez a cethal áthatolt az égen, rettenetes fájdalommal bőgött fel, mint egy megsebzett bálna vagy mint egy bálna, melynek megölték a borját. A cethal bőgésére beleremegett az ég és a föld. Amikor ez eltûnt, visszanéztem az égen maradt jobboldali léghajó részre. Az továbbra is zavartalanul síklott az ellenkezõ irányba, de tudtam, éreztem, hogy jaj lesz neki...




2015-ben a feleségem egy hasonló álmot látott. Azt álmodta, hogy egy sötét mezőn, egy homályos tájon, rengeteg rémült ember menekül. Egyszerre csak, egy rettenetesen nagy, fekete, lapos aljú, óriási hajó jelent meg az égen. Ez egyre közelített alacsonyan, amíg teljesen el nem borította az eget az emberek feje fölött. Ekkor a hajó teste elkezdett repedezni és a hátsó fele kezdett leszakadozni és darabjai kezdtek lezuhanni a földre. Az emberek, látva a nagy veszélyt, sikoltozva menekültek, ki ahogyan tudott, hogy a zuhanó hajóroncs darabok oda ne nyomják õket. Ezt az álmot kétszer is látta egymás után...

Az álom, értelmezésem szerint, azt jelenti, hogy a hajó, amely az égen úszik az az Egyház. A kék szín az isteni jellegre útal. Tudjuk a Szentírásból, hogy Noé bárkája az Egyházat szimbolizálja ( Lk 17:26). Tehát a hajó az Egyház. A kettévállás, a szakadás, a töredezés, az a nagy szakadást jelentheti, aminek szentírási alapja van.
(2 Thessz 2:3-4) Semmiképpen meg ne tévesszen valaki titeket, hiszen előbb be kell következnie az elpártolásnak, és meg kell mutatkoznia a bűn emberének, a kárhozat fiának, az ellenségnek, aki mindenek fölé emelkedik, amit Istennek és szentnek neveznek. Sőt, Isten templomában foglal majd helyet, és istennek akar látszani.
(2 Thessz 2:3-4, Károli) Ne csaljon meg titeket senki semmiképen. Mert nem jön az el addig, mígnem bekövetkezik elébb a szakadás, és megjelenik a bűn embere, a veszedelemnek fia, 4A ki ellene veti és fölébe emeli magát mindannak, a mi Istennek vagy istentiszteletre méltónak mondatik, annyira, hogy maga ül be mint Isten az Isten templomába, Isten gyanánt mutogatván magát.

A fürdőkád és az asszisztensnő azt jelenti, hogy mindez az én lelki tisztulásom és gyógyulásom ideje alatt fog kialakulni, ami hosszú évekig tart. 
Tehát ez azt jelenti számomra, hogy a nagy egyházszakadás, a nagy elpártolás a mi idõnkben történik meg. Elõbb csak mozgolódások lesznek az egyházban a két nagy tábor között, majd egyszerre csak nyilvánvalóvá fog válni a szakadás. A szakadás nagy lelki veszedelem ideje lesz, amikor a hitehagyás miatt sokan lezuhannak a földre, sokakat maguk alá temetnek és akkor sokan elvesznek lelkileg. A mi szerepünk, a mi feladatunk az, hogy legyünk felkészülve az emberi lelkek megmentésére ezekben a nehéz idõkben, az igazság hirdetésével.

Ima: Uram irgalmazz! Jézusom bízom Benned! Ámen.
 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése