2018. február 13., kedd

A sértõdöttség gonosz lelke

A minap egy mulatságba voltam és egy idõ után nagyon lehangolt lettem, de nem tudtam pontosan, hogy miért. Úgy éreztem, kirekesztett vagyok és minden korábbi sérelmem eszembe jutott. Egy idõ után csak ültem egymagamban és senkivel sem beszélgettem, senkit sem köszöntöttem. Próbáltam táncolni is, de nem ment. Aztán csak azt éreztem, hogy nincs ott mit keresnem és hazamentem…

Sokat gondolkodtam, vajon mi lehetett az oka ennek a szomorúságnak, de nem jöttem rá. Máskor is éreztem még ezt közösségben, pl. lelkiségi csoportban, szülõértekezleten vagy gyülésen: én, akit annyiszor kirekesztettek, megvetettek, igazságtalanul félretettek… Valami ott mocorgott bennem, hogy van is okom erre az érzésre, de van is benne egyfajta eltúlzott önsajnálat, bénaság…

Másnap fáradt voltam a mulatságtól és egy pillanatra elaludtam.  Néhány kép erejéig azt álmodtam, hogy két ujjal, a mutató és a hüvelyk ujaimmal, felkarjaitól összecsípve, fogva tartok valamiféle kis törpét, akár egy cserebogarat a szárnyaitól megragadva. A kistörpe fejét leszegve hallgatott és begubózott, mint egy denevér.

Nemsokára megszólalt a mobilom és amikor felébredtem, azt éreztem, hogy az a kistörpe még mindig ott mocorog jobb markom diónyi üregében. Többször volt már, hogy miután megébredtem, az álmom folytatódott egy-két perc erejéig fizikai érzérsekkel ( ízekkel, bizsergéssel, örömmel, fájdalommal, stb.).

Josip Loncar horvát evangelizátor kiemeli írásaiban, hogy Isten gyakran közöl velünk álomban, mert álmunkban, képekben, jobban el tudjuk viselni és jobban be tudjuk fogadni mondanivalóját. Szerintem ez az álom egy segítség volt számomra. Felvilágosított arról, hogy a sértõdöttség gonosz lelke megmérgezte hangulatomat, de nemcsak most, hanem már sokszor korábban is. Kicsiny ördög ez, de igen hatékony, mert meg tudja mérgezni az ember kedélyét, hogy önsajnálatba essék, megbénuljon lelkileg és önmagának rontsa el azokat az alkalmakat, amelyek egyébbként boldogan és vidáman telhetnének.

Ima: Hálát adok az Úrnak a megvilágosító kegyelméért és ellene mondok Jézus Krisztus szent nevében a sértõdöttség gonosz lelkének. Ámen.
 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése