2012. január 13., péntek

Álom a világkrízisrõl

Valamikor 1995-1996 telén lehetett, amikor volt egy emlékezetes álmom. Azt álmodtam, hogy ott állok a lakásomtól nem messze, a járda szélén, a gyalogátjárónál. Néztem, amint egy öregember, egy nagyon szegényes fogattal halad el elõttem. Az öregember kucsmába és egy szürke, rongyos posztókabátba volt öltözve, amilyent egykor a szegény, falusi, székely öregek viseltek. A szekér egyfogatos volt és nagyon gyenge. Ezt a rozoga alkotmányt egy alacsony, girhes és hosszúszõrû fekete gebe vonta. Amúgy a szekér, olyan tákolmányszerü volt, kisebb kerekekkel, amilyennel manapság a cigányok guberálnak.

Amint ezt a gyenge fogatot szemléltem, egyszerre csak történt valami. Nem tudom miért, de az öreg fogata hirtelen keresztbefordult az úton. Valamiféle lázadást éreztem a szekér felõl az igazságtalanságok miatt. Nem láttam, hogy miért, de rögtön tudtam, hogy ebbõl nagy baj lesz. Amint szememmel kerestem, hogy mi is történik az utcán, a néhány tíz méterrel odébb lévõ útkeresztezõdésre esett a tekintetem. Az útkeresztezõdésben, minden irányból, amerikai, metalizált kávészínû, ’80 évekbeli chevrolettek suhantak át. Egy ideig jól ment a forgalom, de egyszer csak valami miatt elkezdtek összeütközni az autók és az összeütközött autók kezdtek halomba gyûlni. Olyan magas lett az összeütközött autóroncsok halmaza, mint a szemközti tömbház teteje. Aztán lassan elkezdett fogyni az autóroncs hegy és fokozatosan ismét beindult a forgalom. Ezután már pontosan úgy suhantak át az autók az útkeresztezõdésen, mint korábban. Az egész olyan volt, mintha hosszú ideig filmezék volna mindezt, majd felgyorsítva vetitették volna le.




Ezután már túl voltam a gyalogátjárón és a túlsó járda helyett, egy hepehupás csapáson haladtunk az egyik munkatársammal. Olyan volt a hely, mint amikor nem rendezték még el a terepet egy épitkezés után, vagy egy csatornalefektetés után. Amint a hepe-hupás csapáson haladtunk, azt a szózatot hallottam, hogy: “Akkor nehéz lesz azoknak, akiknek nincs a kamrájukban…”

Sokat gondolkodtam, hogy vajon mikor fog bekövetkezni ez a baj. Tudtam, hogy ez valami nagy krízist jelent, de nem tudtam, hogy mikor lesz. Vártam, hogy talán 7 év múlva, aztán gondoltam, hogy talán 12 év múlva? Hozzánk 2009-be jutott el a krízis, de az amerikai kezdet 2008-ban volt. Tehát kb. 12 évet számíthatunk. Az álom vége azt sejteti számomra, hogy a krizist követõen egy új társadalmi épitkezés, egy új világrend veszi kezdetét, és hogy ez az átmeneti idõszak sokaknak nehéz lesz. Ebben már azt hiszem benne is vagyunk és látjuk, hogy ez a folyamat hosszú lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése