2013. február 20., szerda

Tervem van veled


A mi családunk vándor életet élt. Édesanyám tanítónõ volt és édesapám kõbánya technikus. Nagyon sokszor költöztek mindaddig, amíg 45 éves korukra saját lakásuk lett. Amikor én óvodás és elemi iskolás voltam, akkor az iskola szolgálati lakásában laktunk. Mivel édesanyám volt az igazgatónõ és az óvoda a lakásunk tõszomszédságában volt, ezért nekem korlátlan hozzáférésem volt az óvoda játékaihoz.

Volt az óvodában két nagy láda építõkocka. A régebbi, a nagyobb, zöldre festett ládában, eredeti volt, rengeteg szép formával. Volt benne sok-sok színes kocka, tégla, boltív, kúpp, stb. A újabb láda festetlen volt, helyileg utánagyártott. Azok a kockák már nem voltak olyan szépek és változatosak, de pótolni az építményt azok is jók voltak. Ez a két láda, az építõkockákkal, az óvoda kincse volt és vakációk alatt gyakran áthoztuk a lakásunkba, hogy a hosszú téli estéken tornyos várakat építsünk.

Egy éjszaka rettenetes álmom volt. Azt álmodtam, hogy járkálok a lakásunkban, kimegyek a folyosóra, bemegyek a kamrába, majd a kamrán keresztül lemegyek a csigalépcsõn a cigánytégla falú boltíves pincénkbe. Mintha csak almáért mentem volna le. Amikor leértem, a polcok közötti üres téren ott látom az újabbik játékkockás dobozt. Mit keres itt ez a doboz? Odamegyel és leveszem a doboz fedelét, s hát a dobozban édesapám fejét látom. Persze én elszörnyedtem, felébredtem és féltem, de az álmomat nem osztottam meg senkivel.




Az évek teltek, de ezt az álmot sohasem tudtam elfeledni. Nem tudtam, hogy mi lehet a mondanivalója, de annyit sejtettem, hogy az ilyen álmok, amelyek nem mennek ki a fejembõl, azok Istentõl valók. Valami mondanivalója van, amit egyszer mejd megértek…

Kb. 30 évvel késõbb, amikor már megismertem az Urat és elkezdtem szolgálni neki, egyszer csak a mindennapi dolgaim után bementem a mosdóba és amikor a WC-n gondolkoztam, azt hallom a szívemben: “Tervem van veled!” Határozottam éreztem, hogy ez nem az én gondolatom, sõt nem is függ össze semmivel, amire akkor vagy aznap gondoltam. Ez a Szentlélek szava volt.

Késõbb, amikor megint eszembe jutott ez az álom, egy másik álom kapcsán rájöttem, hogy ahoz, hogy megértsem az álom mondanivalóját, meg kell figyelnem az álom ábrázolásait, szimbolisztikáját, hasonlatait és aszociációit.

Az álom értelme számomra a következõ:

- Az építõdoboz kockái és az azokból épített templomok, várak, Isten élõ kövekbõl épített házát jelképezik:

(1 Pét 2:4) Akihez járultatok, az élő kőhöz, amelyet - bár az emberek elvetettek - Isten kiválasztott és megbecsült, 5és magatok is, mint élő kövek, épüljetek lelki házzá, szent papsággá, hogy Istennek tetsző lelki áldozatokat ajánljatok fel Jézus Krisztus által.

- A régi kockás doboz az Ószövetséget, míg az új kockás doboz az Újszövetséget jelképezi.

- Az álomban édesapám a mennyei Atyát jeleníti meg. Az, hogy a feje volt a dobozban, azt jelenti, hogy a mennyei Atya az Õ gondolataira akarja terelni figyelmemet.

- A láda az Atya fejével azért volt a pincében, mert a pince az alacsonyabbrendü evilági életet jelképezi, míg a felsõ színt, édesapám lakása, a mennyei Atya otthonát.

Tehát a kép mondanivalója, az, hogy a mennyei Atyának terve van a számomra, az Újszövetség szerint, ebben a világban, az Õ élõ kövekbõl épülõ házával kapcsolatosan. Vagyis tömören: Tervem van veled!

Ima: Drága mennyei Atyám! Köszönöm, hogy mielõtt meglettem, már imertél és mielõtt még tudtam volna rólad, már terved volt velem. Ámen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése